TOYOTA AYGO X HYBRID: ONZE MEEST ZUINIGE A-SEGMENT CROSSOVER KOMT ERAAN
We hebben iets mooits in de steigers staan: de nieuwe Aygo X Hybrid. Hij is straks de eerste auto in Europa in het A-segment die vanaf de fabriek volledig hybride is. Compact blijft hij zeker, maar hij heeft flink wat in huis qua efficiëntie, comfort en uitstraling.
COMPACT EN KRACHTIG
Met 116 pk (85 kW) levert hij duidelijk meer vermogen dan de oude 1,0 benzinemotor. Hij reageert rap, voelt pittig aan bij het wegrijden en. behoudt toch de voordelen die je verwacht van een klein model: zuinig rijden, lage CO2 uistoot en de wendbaarheid in de stad. Je steekt hem makkelijk in straatjes en parkeert hem zonder stress.
SLIM ONTWORPEN VOOR DAGELIJKS GEMAK
Toyota heeft de hybride batterij slim weggewerkt onder de achterbank. Zo blijft het zwaartepunt laag, wat prettig rijdt, en blijft de ruimte voor inzittenden en bagage redelijk behouden. Ondanks de nieuwe techniek zijn de binnenruimte, het comfort en de zichtbaarheid voorin verder geoptimaliseerd.
GR SPORT: SPORTIEVE EXTRA'S VOOR LIEFHEBBERS
Bovendien komt er een GR Sport uitvoering, voor wie houdt van een sportieve look. daar horen sportievere vering en besturing bij, een zwarte motorkap, opvallende wielen en een speciale kleur die je niet over het hoofd ziet. De Styling is bijgewerkt, het front oogt moderner, met keuze uit grotere wielen en mooie kleurcombinaties voor wie zich wil onderscheiden.
VEILIGHEID EN TECH OP HOOG NIVEAU
Qua veiligheidsvoorzieningen en technologie doet de Aygo X Hybrid niet onder: het nieuwe Toyota Safety Sense pakket is aanwezig, met onder andere verbeterde botsingssystemen, detectie van voetgangers en motorfietsen, en cruisecontrol over het hele snelheidsbereik. Binnenin is de multimedia moderner, er zijn grotere schermen en betere connectiviteit, ideale extra's voor dagelijks gebruik.
BINNENKORT IN DE SHOWROOM
Wat je moet onthouden: de auto wordt medio december verwacht in Nederland. de officiële prijzen maken we bekend zodra deze beschikbaar zijn. Wil je als een van de eerste proefrijden houdt dan de pagina in de gaten.