De GT86 is een volbloed sportwagen met achterwielaandrijving, een zeer laag zwaartepunt en een optimale gewichtsverdeling. Nu met nog krachtiger design. De ervaringen die Toyota met de GT86 heeft opgedaan tijdens races op onder meer de Duitse Nordschleife, heeft het merk gebruikt om de rijeigenschappen van de sportcoupé verder aan te scherpen. Andere settings van dempers en veren hebben ervoor gezorgd dat de toch al bejubelde wegligging nog speelser is geworden. De besturing is directer en stelt de bestuurder in staat bochten perfect aan te snijden. Wat gebleven is, is het kloppend hart van de Toyota GT86: een 2,0-liter boxermotor met 147 kW/200 pk en een maximumkoppel van 205 Nm bij 6.400-6.600 toeren per minuut. Ook het extreem lage zwaartepunt is gehandhaafd. De bestuurder zit slechts 40 centimeter boven het wegdek en maakt als het ware deel uit van de auto.

Krachtiger design

De nieuwe Toyota GT86 is te herkennen aan zijn krachtiger design. De bumpers zijn vernieuwd en de grille is lager en breder. De mistlampen vóór zijn uitgerust met LED-technologie en maken voortaan deel uit van de aanvallend gestileerde koplampunits. Ook nieuw zijn de Bi-LED-koplampen. De LED-dagrijverlichting én LED-richtingaanwijzers maken het plaatje compleet. Aan de achterzijde vallen de nieuwe LED-achterlichten op evenals de prominentere achterspoiler. Verder staat de GT86 op nieuwe 17-inch lichtmetalen wielen. Met, een achterspoiler en dubbele chromen uitlaatsierstukken is ’s werelds meest compacte sportcoupé niet alleen fraai, maar ook uitgesproken functioneel.

Sportieve karakter 

Toyota heeft ook het interieur van de GT86 vernieuwd met een nieuw 4,2-inch TFT-display en nieuwe bekleding. Zowel het dashboard als de binnenzijde van de portieren is bekleed met suède. Het stuurwiel (doorsnede: 362 mm) is het kleinste dat ooit in een Toyota is toegepast en onderstreept het sportieve karakter van de GT86.

Puur rijplezier

De GT86 heeft maar één doel – puur rijplezier. Zo is de aandrijfl ijn met oog op een optimale gewichtsverdeling en balans zo laag en zo ver mogelijk naar achteren geplaatst. Daarbij hebben de stoelen een relatief lage zitpositie van slechts 40 centimeter boven het wegdek, wat eveneens bijdraagt aan het dynamische karakter. De GT86 is een rijdersauto pur sang met een indrukwekkende combinatie van een voortreff elijke wegligging, lichtvoetige dynamiek en superieure stuureigenschappen.



Comfort

Elk detail van de GT86 staat in dienst van opwindend rijplezier. Voorbeelden daarvan zijn het ergonomisch gevormde stuurwiel, de carbon-look afwerking en de tuimelschakelaars die afkomstig lijken uit de cockpit van een vliegtuig. De sportstoelen bieden maximale steun in snelle bochten. Er zitten zelfs twee kniekussens tegen de zijkanten van het dashboard voor situaties waarin de bestuurder comfortabel de grenzen van zijn auto op kan zoeken.



 V.a €46.320,-

 Private lease niet beschikbaar

Bijtelling 22%

 Acties op dit model


 Highlights 


Het ontwerp

De GT86 is ontworpen met en duidelijke sportieve visie.

Puur rijplezier

Stap in en merk waar deze auto echt goed in is: puur rijplezier.

Kracht

Met een krachtig uiterlijk en innerlijk is de GT86 klaar om u te laten genieten.

Sportieve historie

De sportieve historie bij Toyota.

GT86 Brochure

GT86 Accessoires

GT86 Prijslijst en specificaties


  • Verkoop
    Maandag-vrijdag                  8:30-18:00
    Zaterdag     9:00-17:00
  • Werkplaats
    Maandag-vrijdag              8:15-16:45
    Zaterdag9:00-12:00